značka
V mesiacoch január- apríl združenie pristúpilo k dôkladnej a hĺbkovej analýze primárnej a sekundárnej ponuky mikroregiónu. Po zohľadnení postavenia MR v rámci Regionalizácie SR, uskutočnili primárny prieskum formou dotazníka, ktorým zisťovali socio- demografický status návštevníka MR, jeho motívy k návšteve ale aj postrehy a odporúčania k poskytovaným službám a k stavu cestovného ruchu (CR) v oblasti. Následne zisťovali stav v okolitých a porovnateľných MR, zhodnotili celkový potenciál a navrhli niekoľko konkurenčne uplatniteľných produktov v rámci CR a MR. Aby bolo dielo kompletné, je potrebné o ňom dať vedieť čo najširšej verejnosti, sprostredkovať ho jednotnou formou a nástrojom. Spoločná web stránka vyplynula ako jednoznačné a najefektívnejšie riešenie. Pre produkt CR, pre podnikateľské subjekty, samosprávu, miestnych ale aj pre návštevníkov, je dôležité vybudovať si pozitívny imidž a značku mikroregiónu, pod ktorou bude mikroregión rozpoznateľný tak pre existujúcich tak aj pre potenciálnych návštevníkov a širokú verejnosť.

•Dominanta je Pánsky diel.
•Silueta je však zároveň myslená aj ako znázornenie impulzu srdcovej frekvencie, čo umocňuje aj srdce na konci impulzu.
•Tento impulz môže byť myslený aj ako aktivity, pulzujúci život, čo v zmysle možností využitia VČ v mikroregióne alebo aj spôsobe života, môže byť pravda.
•Impulz ako súčasť srdca+ samotné srdce si možno vysvetliť ako akúsi srdcovú záležitosť a to za 1. Panský diel ako centrum aktivít mnohých Bansko bystričanov alebo za 2. geografické umiestnenie mikroregiónu v srdci okolia Banskej Bystrice, alebo aj samotného Slovenska.
•Pruhy v spodnej časti predstavujú cestu I. triedy č. 66, tzv. Route 66, ktorá územím prechádza a ktorej asociácia a jej aktivity majú významný vplyv pre CR v mikroregióne.
•Žltá cesta Route 66 - je farbou vitality, imunity, aktivity, optimizmu a chuti do života. Výborne pôsobí na pohybovú a nervovú sústavu, na myslenie, sebavedomie, kreativitu. Tlmí emócie. Obľubujú ju živelní a cieľavedomí ľudia. Rozvíja suverenitu, sebauvedomenie a sústredenosť. Aj pôvodná americká cesta má žlté prevedie označenia.
•Červené srdce - je farbou silných, pozitívnych i negatívnych emócií, energie a života. Prebúdza životnú energiu a priťahuje blaho a úspech. Podnecuje razanciu, vášnivosť , vôľu a pôsobí proti únave. Povzbudzuje krvný obeh, dodáva chuť k jedlu, ma priaznivé účinky pri liečbe reumatických problémov, depresií a chudokrvnosti. Obľubujú ju ľudia kreatívny, sebaistí ale i prudkej povahy.
•Modrá obloha - je farbou vyváženosti a pohody. Reprezentuje dôveru, pokoj, oslobodenú myseľ a celkovú umiernenosť v konaní. Spája sa s oblohou, vodou a objavuje sa v spojení s náboženstvom. Obľubujú ju ľudia romantickí, introvertní a duchovne založení, s rozhľadom za horizont. Mierni temperament a nepokoj. Pomáha pri zápaloch a zvýšenej teplote. Tmavomodrá vplýva na citové vnímanie a racionálne myslenie.
•Zelený Panský diel - je farbou krajiny a rastlinného života. Spája sa s pocitovým chápaním, s pocitom byť prospešný a nápomocný iným. Podnecuje mier a kamarátstvo a celkovo pozitívne vplýva na vzťahy. Obľubujú ju ľudia kreatívny, emotívni, samostatní, s vlastnou hlavou a gurážou, s organizačnými schopnosťami ale i ľudia ťažkopádni. Pozitívne vplýva na zrak a mozgovú činnosť
•Hnedá zem v krajine - je farbou blaha a rešpektu. Povzbudzuje racionalitu, zdravú myseľ , schopnosť stáť pevne nohami na zemi, dodáva istotu a odvahu. Srší z nej rozvaha, mier, vyrovnanosť a prirodzenosť. Obľubujú ju ľudia nekonfliktní, zástancovia pravdy, ktorí majú v obľube komfort ale i ľudia vyčerpaní a bez energie.